§3.22.1etsi diligenter ad me Quintus frater et Piso quae essent acta scripserant, tamen vellem tua te occupatio non impedisset quo minus, ut consuesti, ad me quid ageretur et quid intellegeres perscriberes.
虽然我的弟弟昆图斯和皮索已经勤勉地写信告诉我所发生的一切,但我仍希望你的忙碌没有阻碍你像往常一样,向我详尽地写明正在发生什么以及你的理解。
me adhuc Plancius liberalitate sua retinet iam aliquotiens conatum ire in Epirum.
普兰基乌斯以其慷慨至今仍留住我,而我此前已数次尝试前往埃皮鲁斯。
spes homini est iniecta non eadem quae mihi posse nos una decedere; quam rem sibi magno honori sperat fore.
那人心中燃起了一种希望,与我的不同,即我们能一同离开;他希望这件事能给自己带来巨大的荣誉。
sed iam, cum adventare milites dicentur, faciendum nobis erit ut ab eo discedamus.
但现在,当据说士兵们正在逼近时,我们将必须离开他。
quod cum faciemus, ad te statim mittemus, ut scias ubi simus.
当我们这样做时,会立刻派人通知你,以便你知晓我们在哪里。
§3.22.2Lentulus suo in nos officio, quod et re et promissis et litteris declarat, spem nobis non nullam adfert Pompei voluntatis; saepe enim tu ad me scripsisti eum totum esse in illius potestate.
伦图鲁斯以其对我们的尽职(这表现在他的行动、承诺和信件中),为我们带来了对庞培好意的不少希望;因为你经常写信告诉我,后者完全在前的控制之下。
de Metello scripsit ad me frater quantum speraret profectum esse per te.
关于梅特鲁斯,我的弟弟写信告诉我,他希望通过你取得了多少进展。
§3.22.3mi Pomponi, pugna ut tecum et cum meis mihi liceat vivere et scribe ad me omnia.
我的蓬波尼乌斯,请尽力争取,使我得以与你以及我的家人一起生活,并把一切写信告诉我。
premor luctu, desiderio cum omnium rerum tum meorum qui mihi me cariores semper fuerunt.
我被悲伤所压倒,既是对一切事物的渴望,也是对我的家人的思念,他们对我而言一直比我自己更为珍贵。
cura ut valeas.
保重身体。
§3.22.4ego quod per Thessaliam si irem in Epirum perdiu nihil eram auditurus et quod mei studiosos habeo Dyrrachinos, ad eos perrexi, cum illa superiora Thessalonicae scripsissem.
因为如果我穿过色萨利前往埃皮鲁斯,我将在极长时间内听不到任何消息,又因为我发现迪拉基乌姆的人们对我很友好,所以我在萨洛尼卡写完上述内容后,便动身前往他们那里。
inde cum ad te me convertam, faciam ut scias, tuque ad me velim omnia quam diligentissime cuicuimodi sunt scribas.
当我从那里转向你时,我会让你知晓,我希望你把一切事情,无论是什么性质,都尽可能细致地写信告诉我。
ego iam aut rem aut ne spem quidem exspecto.
我现在要么期待着事情解决,要么甚至不抱任何希望。
data vi Kal. Decembr. Dyrrachi.
十一月二十六日寄于迪拉基乌姆。